Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

Νέα σύγκρουση αρκούδας με αυτοκίνητο στη Βεύη

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010 | 18:25
«Σήμερα το πρωί ειδοποιήθηκε η Ομάδα Άμεσης Επέμβασης της ΚΑΛΛΙΣΤΩΣ από την Τροχαία Φλώρινας για νέο τροχαίο ατύχημα με αρκούδα. Μία μεγαλόσωμη αρκούδα προσπάθησε να διασχίσει το οδόστρωμα στην παλιά εθνική οδό Φλώρινας- Κοζάνης κοντά στη διασταύρωση για το ΔΔ Βεύης. Το σημείο του ατυχήματος βρίσκεται στην περιοχή που ενώνει τις ανατολικές παρυφές του ορεινού όγκου του Βιτσίου με τις δυτικές παρυφές του ορεινού τόξου του Βόρα και θεωρείται σημαντικό πέρασμα για τις αρκούδες της περιοχής. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της τροχαίας Φλώρινας, η σύγκρουση του ΙΧ αυτοκινήτου με την αρκούδα συνέβη χθες το βράδυ στις 22.30. Η αρκούδα η οποία χτυπήθηκε από το διερχόμενο όχημα, ευτυχώς όχι θανατηφόρα, απομακρύνθηκε γρήγορα από το οδόστρωμα. Το ζευγάρι το οποίο επέβαινε στο όχημα, αν και σοκαρισμένο είναι καλά στην υγεία του, ενώ το όχημα έπαθε αρκετές ζημιές.
Μόλις ειδοποιήθηκε η Ομάδα Άμεσης Επέμβασης για την Αρκούδα της ΚΑΛΛΙΣΤΩΣ έσπευσε στην περιοχή για να εντοπίσει το τραυματισμένο ζώο, με σκοπό να το περιθάλψει αν αυτό κρίνονταν αναγκαίο. Η μεγαλόσωμη αρκούδα εντοπίστηκε από τον νοσοκόμο κτηνίατρο της ομάδας της ΚΑΛΛΙΣΤΩΣ σε δασική περιοχή και σε απόσταση 600-700 μέτρων από το σημείο του ατυχήματος με τη βοήθεια εκπαιδευμένου σκύλου που διαθέτει η ομάδα. Όλα δείχνουν ότι το ζώο παρέμεινε στο σημείο αυτό για όλη τη νύχτα προκειμένου να αναλάβει δυνάμεις από τον τραυματισμό. Μόλις η αρκούδα αντιλήφθηκε την ανθρώπινη παρουσία απομακρύνθηκε τρομαγμένη. Η μακροσκοπική παρατήρηση του ζώου έδειξε να μην υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ανησυχίας για την υγεία του, ωστόσο η πιθανότητα εσωτερικής αιμορραγίας δεν μπόρεσε φυσικά να αποκλειστεί λόγω της έλλειψης δυνατότητας λεπτομερούς εξέτασης του ζώου. Τις επόμενες ημέρες η Ομάδα Άμεσης Επέμβασης της ΚΑΛΛΙΣΤΩΣ θα εξερευνήσει και πάλι την περιοχή κοντά στο σημείο του ατυχήματος για το ενδεχόμενο η αρκούδα να μην κατάφερε να επιβιώσει.
Η άφιξη της άνοιξης και το ξύπνημα των αρκούδων από το χειμέριο ύπνο ξαναθέτει τη ζωή τους σε κίνδυνο. Το 2009 μετρήσαμε δέκα τροχαία περιστατικά με θύματα αρκούδες ενώ για το 2010 είναι το τρίτο περιστατικό που συμβαίνει (ευτυχώς μόνο ένα θανατηφόρο),ενώ στο συγκεκριμένο σημείο είναι το έβδομο (7ο) περιστατικό που σημειώνεται. Η ανάγκη τοποθέτησης μιας άνω διάβασης πανίδας (πράσινης γέφυρας) στο σημείο που έγινε το ατύχημα αποτελεί πάγιο αίτημα των Περιβαλλοντικών Οργανώσεων χωρίς ωστόσο καμία ανταπόκριση από τους αρμόδιους φορείς. Η ΚΑΛΛΙΣΤΩ έχει τονίσει επανειλημμένα τόσο την ανάγκη τοποθέτησης κατάλληλης σήμανσης ώστε οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες και να τηρούν τα όρια ταχύτητας, όσο και την ανάγκη τοποθέτησης μιας κατάλληλης περίφραξης των κλειστών αυτοκινητοδρόμων που κατακερματίζουν περιοχές παρουσίας αρκούδας.

Έως τα μέσα Μαϊου, εκτιμά το ΥΠΕΚΑ, οι όροι για την ανάθεση του λιγνιτωρυχείου Βεύης. Οι διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές πάνε για τα τέλη του θέρους.

Το αργότερο ως τα μέσα Μαΐου, εκτιμά το ΥΠΕΚΑ, θα έχει ολοκληρωθεί η διαμόρφωση των χαρακτηριστικών του έργου ανάθεσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης, που έχουν να κάνουν με το οικονομικό, το περιβαλλοντικό και το τεχνικό κομμάτι.

Οι άξονες αυτοί, που θα αποτελέσουν τη βάση διαπραγμάτευσης με τους υποψήφιους επενδυτές και την τελική αξιολόγηση των προτάσεων τους, θα τεθούν πρώτα υπόψη στους εκπροσώπους των κομμάτων της Βουλής, αλλά και στην τοπική κοινωνία, με στόχο να διασφαλισθεί συναίνεση και διαφάνεια των κριτηρίων.

Όπως διαμηνύεται από το ΥΠΕΚΑ, η ανάθεση σε ιδιώτες επενδυτές του λιγνιτωρυχείου της Βεύης συνιστά ένα κρίσιμο στοίχημα, με το οποίο προσδοκάται να σηματοδοτηθεί η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας.

Το ΥΠΕΚΑ, όπως έγινε γνωστό από αρμόδια πηγή, δεν βιάζεται για την ολοκλήρωση αυτής της φάσης, με το σκεπτικό ότι επιδιώκεται να διερευνηθούν και να αποσαφηνισθούν όλες οι οπτικές που τίθενται στο τραπέζι, προκειμένου να μην υπάρξει καμία εμπλοκή στην πορεία. Για το σκοπό αυτό μάλιστα, συνεχίζουν να γίνονται συνεδριάσεις της Επιτροπής Εκμίσθωσης τόσο με τη νομική υπηρεσία του υπουργείου, όσο και με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προκειμένου να μην μείνει κανένα ζήτημα αδιευκρίνιστο ή θολό.
Σε κάθε περίπτωση διαμηνύεται ότι ως τα τέλη της άλλης εβδομάδας θα έχει ολοκληρωθεί η ποσοτική περιγραφή του έργου, που θα περιλαμβάνει τα αξιολογικά κριτήρια, βάσει των οποίων θα προχωρήσει και η επιλογή του τελικού αναδόχου.

Αν τελικά αυτή η φάση ολοκληρωθεί στους χρόνους που θέτει το υπουργείο, άρα σημαίνει ότι δαπανήθηκαν περίπου δύο μήνες, και συνυπολογίσει κανείς στην καλύτερη περίπτωση άλλους τόσους για την ενημέρωση των κομμάτων και της τοπικής κοινωνίας, τότε οι διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές πάνε για τα τέλη του θέρους.

Από εκεί και πέρα δεν μπορεί να γίνει καμία πρόβλεψη για το χρόνο της ανάθεσης, δεδομένου του μεγάλου αριθμού των υποψήφιων επενδυτών, που ανέρχονται σε 13 κοινοπραξίες και αυτόνομες εταιρίες.