Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ

μέλος του ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ



ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ   
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ
«Σχέδιο Μη-Δράσης» για την εξοικονόμηση
Σε τροχιά υπερθέρμανσης οι ευρωπαϊκές εκπομπές
Ανεπαρκείς χαρακτηρίζουν οι Οικολόγοι Πράσινοι τις χθεσινές ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον «Οδικό χάρτη προς μια Ευρώπη χαμηλών εκπομπών» και για το «Σχέδιο Εξοικονόμησης Ενέργειας». Με αυτές τις στρατηγικές η Ευρώπη ουσιαστικά στερεί από τον εαυτό της κάθε ηγετικό ρόλο στον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, μεταθέτοντας για τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες εξοικονόμησης.
Ο Οδικός Χάρτης της Κομισιόν είναι αναντίστοιχος με τις υποχρεώσεις και τις δυνατότητες της Ευρώπης για αποτροπή της κλιματικής αλλαγής. Αντί να προτείνει τη λήψη άμεσων και φιλόδοξων μέτρων, ουσιαστικά διασφαλίζει πως η Ευρώπη θα συνεχίζει να εκπέμπει περισσότερο από αυτό που της αναλογεί με βάση την ανάγκη να προστατευτεί η ισορροπία του κλίματος.  Ακόμα και οι προτεινόμενοι στόχοι μείωσης εκπομπών (25% το 2020 και 80% το 2050) κάθε άλλο παρά εντυπωσιάζουν πλέον. Υπό το φως νέων μετρήσεων και εκτιμήσεων, μια επιστημονική ομοφωνία διαμορφώνεται πως μια τέτοια τροχιά αποκλείεται να συγκρατήσει την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη στους 2oC. Η ανάγκη για άμεση αναβάθμιση σε τουλάχιστον 30% του στόχου για το 2020 παραμένει αναγκαία αλλά και οικονομικά εύλογη σύμφωνα και με τις αναλύσεις της ίδιας της Κομισιόν.
Ταυτόχρονα, η Κομισιόν παρουσίασε ένα σχέδιο μη-δράσης για την Εξοικονόμηση Ενέργειας. Χαρακτηριστικό είναι πως ακόμα και η λέξη Δράση αφαιρέθηκε από τον τίτλο και μείναμε με ένα απλό Σχέδιο. Πρόκειται για κέλυφος χωρίς ουσία καθώς η Κομισιόν σε μεγάλο βαθμό επαφίεται στις δράσεις των κρατών μελών οι οποίες όμως παραμένουν ανεπαρκέστατες σύμφωνα με τα Εθνικά Σχέδια που έχουν ήδη υποβληθεί, ενώ αξιολόγησή τους θα γίνει το 2013.
Χαρακτηριστική είναι και η αντιφατικότητα των προτάσεων της Κομισιόν: Ενώ αναγνωρίζει πως ο στόχος εξοικονόμησης 20% το 2020 δεν θα επιτευχθεί με τα σημερινά δεδομένα, μεταθέτει για άλλα δύο χρόνια νέες δράσεις, και ταυτόχρονα εξαρτά την επίτευξη του αυξημένου στόχου μείωσης εκπομπών από την επίτευξη του στόχου εξοικονόμησης.
Με τέτοιες στρατηγικές, όχι μόνο δεν θα εμπνευστούν άλλα κράτη να αναλάβουν κι εκείνα δράση αλλά και η Ευρώπη θα χάσει τα οφέλη από μια έγκαιρη στροφή της οικονομίας της σε μια κατεύθυνση χαμηλών εκπομπών.

                                          Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

"Το τρένο θα ξανασφυρίξει" δήλωσε η υφυπουργός Θ. Τζάκρη

Η υφυπουργός Θεοδώρα Τζάκρη με την Βίκυ Τσορλίνη
Η Υφυπουργός Εσωτερικών κα.Θ.Τζάκρη είχε συνεργασία με τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» κ.Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο για την άμεση δρομολόγηση δύο ζευγών δρομολογίων μέχρι τη Φλώρινα, ενός πρωινού και ενός απογευματινού, σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε να πάψει ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της  Άρνισσας και να αποκατασταθεί η σιδηροδρομική σύνδεσή της, τόσο με τη Φλώρινα, όσο και με τη Θεσσαλονίκη. Εντός των επομένων ημερών αναμένεται η συγκεκριμενοποίηση των δρομολογίων.
«Η επέκταση των δρομολογίων του ΟΣΕ θα άρει την σιδηροδρομική απομόνωση της Άρνισσας και θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής όσον αφορά τις μετακινήσεις τους, τόσο προς τη Θεσσαλονίκη, όσο και προς περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας (Αμύνταιο, Φλώρινα)», δήλωσε η Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Θ.Τζάκρη.