Κυριακή 24 Απριλίου 2011

Η ΓΕΝΟΠ διεκδικεί την ΔΕΗ!

Περιπλέκονται τα κυβερνητικά σχέδια για διάθεση πακέτου μετοχών σε ιδιώτες. Στα 12 δισ. ευρώ αποτιμώνται τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στην επιχείρηση, την ώρα που η αξία της στο Χ.Α. είναι μόλις 5,6 δισ. ευρώ

Το σύνθημα «Δεν πουλάμε, δεν πουλιόμαστε» που είχαν αναρτήσει
στο κτίριο της οδού Χαλκοκονδύλη οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ, θα μπορούσε να παραφραστεί και σε «Αγοράζουμε, δεν αγοραζόμαστε», με τις κινήσεις που σχεδιάζει η ΓΕΝΟΠ Το σύνθημα «Δεν πουλάμε, δεν πουλιόμαστε» που είχαν αναρτήσει στο κτίριο της οδού Χαλκοκονδύλη οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ, θα μπορούσε να παραφραστεί και σε «Αγοράζουμε, δεν αγοραζόμαστε», με τις κινήσεις που σχεδιάζει η ΓΕΝΟΠ Η ΓΕΝΟΠ ετοιμάζεται να διεκδικήσει τη ΔΕΗ από το Δημόσιο! Την κίνηση αυτή προαναγγέλλει με δηλώσεις του στην «Κ.Ε.» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Ν. Φωτόπουλος, εάν η κυβέρνηση προχωρήσει στην πώληση νέου πακέτου μετοχών με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα στρατηγικού σχεδιασμού: «Οι εργαζόμενοι έχουν ενσωματωμένα στα πάγια της επιχείρησης πάνω από 12 δισ. ευρώ από τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και θα επιδιώξουν με κάθε μέσο να ξεκαθαριστούν οι λογαριασμοί».

Το ποσόν αυτό αθροίζεται από τις ασφαλιστικές ρυθμίσεις των τελευταίων 50 χρόνων και αναφέρεται σε αναλογιστική μελέτη των εταιρειών Prudential και Wyatt. Στην πρώτη μελέτη που συντάχθηκε το 1995 και έγινε δεκτή από τη ΔΕΗ και το υπουργείο Ανάπτυξης, τα ενσωματωμένα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων ορίστηκαν σε 3,9 δισ. ευρώ. Το 2000 ανήλθαν σε 9,1 δισ. ευρώ, το 2005 σε 10,8 και το 2007, με την τελευταία επικαιροποίηση που έγινε με αφορμή το ασφαλιστικό, εκτιμήθηκαν σε 11,9 δισ. ευρώ.

Με τους υπολογισμούς αυτούς, κύριος μέτοχος της ΔΕΗ εμφανίζονται οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι της επιχείρησης. Τα ίδια κεφάλαια της επιχείρησης ανέρχονται σήμερα σε 6,7 δισ. ευρώ, η κεφαλαιακή της αποτίμηση είναι στα 5,6 δισ. ευρώ, με το Δημόσιο να ελέγχει το 51% των μετοχών και τα Ασφαλιστικά Ταμεία 3,8 %. Μετά τις γιορτές, η ΓΕΝΟΠ, θα προχωρήσει στην κατάθεση ομαδικών αγωγών κατά του Δημοσίου, από εργαζόμενους και συνταξιούχους, ζητώντας αυτά τα ενσωματωμένα ασφαλιστικά κεφάλαια και κατ' επέκταση τον έλεγχο της ΔΕΗ. Τα νομικά κείμενα έχουν καταρτιστεί και αναμένονται τα επικαιροποιημένα στοιχεία των αναλογιστών.

Η κίνηση της ΓΕΝΟΠ πέραν των νομικών ζητημάτων που ανοίγει, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους επενδυτές στην περίπτωση που η κυβέρνηση καταλήξει στη διάθεση πακέτου μετοχών της τάξεως του 17%. Από το 2001 στην πρώτη μετοχοποίηση, η ΓΕΝΟΠ είχε πετύχει να περιληφθεί αναφορά σε όλα τα δελτία ενημέρωσης των επενδυτών για τις αξιώσεις που έχει έναντι της επιχείρησης και των μετόχων από ενσωματωμένα ασφαλιστικά δικαιώματα. Παράλληλα με τις δικαστικές ενέργειες στην Ελλάδα, μελετώνται και οι δυνατότητες προσφυγής στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.

Το κουβάρι πάει πίσω στη δεκαετία του '60. Με το νόμο 4491/1966 η ΔΕΗ ανέλαβε και την ασφάλιση του προσωπικού της (ήταν δηλαδή και ασφαλιστικός φορέας κι αυτό ίσχυε ώς το 1999), με εξαίρεση το προσωπικό της Ηλεκτρικής Εταιρείας Αθηνών και της Ελληνικής Ηλεκτρικής Εταιρείας. Το αποθεματικό των ασφαλιστικών εισφορών χρησιμοποιήθηκε σαν επενδυτικό κεφάλαιο για την επέκταση της εταιρείας.

Το 1975 με τον νόμο 163 ενσωματώθηκαν στον ασφαλιστικό κλάδο της ΔΕΗ και οι τελευταίοι ασφαλισμένοι των Ταμείων της Εταιρείας Αθηνών και της Ελληνικής Ηλεκτρικής Εταιρείας στο Ταμείο Κύριας Ασφάλισης και στο Επικουρικό της ΔΕΗ. Το 1985 το ΤΑΠ ΔΕΗ καταργήθηκε και όλα τα περιουσιακά του στοιχεία πέρασαν και αυτά στη ΔΕΗ.

Με την πρώτη ευρωπαϊκή οδηγία για την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας το 1999 και τον νόμο 2773 διαχωρίστηκε ο διπλός χαρακτήρας της ΔΕΗ σε δύο αυτοτελή νομικά πρόσωπα, τη ΔΕΗ Α.Ε. και τον Οργανισμό Ασφάλισης Προσωπικού (ΟΑΠ) στον οποίο ανατέθηκε η ευθύνη και της κύριας και της επικουρικής ασφάλισης όπως και του κλάδου της υγείας. Το κουβάρι περιπλέχτηκε με τη μετοχοποίηση, καθώς η ΔΕΗ και το Δημόσιο ανέλαβαν την υποχρέωση να διαθέσουν περίπου το 1/5 των εσόδων από την πώληση των μετοχών στους ασφαλιστικούς φορείς, ενώ παράλληλα αναγνωριζόταν η ενσωματωμένη περιουσία που είχε ο ασφαλιστικός φορέας στη ΔΕΗ.

Ακολούθησαν οι ασφαλιστικές ρυθμίσεις του 2008, με τις οποίες ο κλάδος κύριας ασφάλισης του ΟΑΠ-ΔΕΗ ενσωματώθηκε στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και το επικουρικό στο ΤΕΑΥΤΕΚΩ. Το κράτος και με τις ρυθμίσεις αυτές αναγνώριζε ότι θα καλύπτει τις τακτικές και έκτακτες ασφαλιστικές δαπάνες, αντισταθμιστικά για τα ασφαλιστικά περιουσιακά στοιχεία που είναι ενσωματωμένα στη ΔΕΗ. Να σημειωθεί ότι επειδή το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και το ΤΕΑΥΤΕΚΩ δεν έχουν κυριότητα ούτε στα ακίνητα που είχε ο ΟΑΠ υπάρχουν δικαστικές διεκδικήσεις και από τα ταμεία. Στη διαμάχη για την πολυκατοικία του ΟΑΠ-ΔΕΗ στη συμβολή των οδών Μητροπόλεως και Φιλελλήνων που έφτασε στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου τον Μάρτιο του 2010, αναφέρονται όλες οι δεσμεύσεις του Δημοσίου γύρω από την ασφαλιστική περιουσία και οι αντιπαροχές του κράτους προς τους ασφαλισμένους προκειμένου να διατηρηθεί ακέραια η περιουσία της ΔΕΗ και ουσιαστικά του κράτους ως ιδιοκτήτη.

Εκτός των 25.000 εργαζομένων της ΔΕΗ αξιώσεις θα εγείρουν και οι συνταξιούχοι, περίπου 35.000, για αθέτηση των δεσμεύσεων του Δημοσίου προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Και ο κλάδος κύριας ασφάλισης και κυρίως ο επικουρικός (ΤΑΥΤΕΚΩ) εμφανίζουν ελλείμματα που καλύπτονται από τις επιχορηγήσεις του προϋπολογισμού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εκκρεμούν από πέρυσι περίπου 1.200 αιτήσεις καταβολής εφάπαξ για συνταξιοδοτούμενους της ΔΕΗ.

Τώρα θα ζητηθούν αναδρομικά τα αποθεματικά των παρακρατημένων εισφορών αλλά και των πόρων που προβλέπονταν υπέρ του ΟΑΠ στην μετοχοποίηση του 2001. «Θα διεκδικήσουμε το αυτονόητο», δηλώνει ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ Ν. Φωτόπουλος, «να επιστρέψει η ΔΕΗ όλους τους ασφαλιστικούς πόρους που έχουν χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη της επιχείρησης». Πάνω σε αυτή τη συμμετοχή διαμορφώθηκαν και οι προνομίες των εργαζομένων της ΔΕΗ, αλλά και οι ειδικές προβλέψεις για τη χρηματοδότηση των συνδικαλιστικών τους φορέων. Το πόρισμα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή, το οποίο διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, είναι μόνον η αρχή της δικαστικής διελκυστίνδας της ΓΕΝΟΠ με το Δημόσιο.

ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Τι απέγινε ο ηθοποιός από τον "Ιησού από τη Ναζαρέτ";

O Robert Powell δεν είναι ένας συνηθισμένος ηθοποιός. Στα 33 του χρόνια, κατάφερε να ενσαρκώσει ιδανικά τον Ιησού μέσα από την υπερπαραγωγή του Franco Zeffirelli, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Πολλοί τον χαρακτήρισαν ως «ιερό τηλεοπτικό ινδαλμα» και... άλλοι ως «ιδανικό Ιησού». Πολλοί ήταν και αυτοί που πίστεψαν ότι ο Powell δεν ζει πλέον, κάτι το οποίο δεν ισχύει αφού ο ταλαντούχος ηθοποιός σήμερα είναι 67 ετών, ζει και εργάζεται στην Αγγλία. Σύζυγος και πατέρας πλέον δυο μεγάλων παιδιών, ο Powell μετά το τέλος της υπερπαραγωγής «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» είχε πει: «ελπίζω πως ο Ιησούς Χριστός θα είναι ο τελευταίος στη σειρά των ευαίσθητων νέων αντρών, που θα κληθώ να ερμηνεύσω στο μέλλον».

Η επιθυμία του αυτή φαίνεται πως εκπληρώθηκε κατά κάποιο τρόπο, αφού μετά το ρόλο του ως «Ιησού», όλοι οι μεγάλοι παραγωγοί του Χόλυγουντ του έκλεισαν κατάμουτρα την πόρτα, πιστεύοντας ότι το κοινό δεν θα μπορούσε να τον δει να κάνει αμαρτίες στη μεγάλη οθόνη.

Τραγική ειρωνεία; όταν πέρασε από casting για να αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, δεν είχε πολλές ελπίδες μιας και ο σκηνοθέτης αρχικά είχε στο μυαλό του ως πιθανούς πρωταγωνιστές τον Al Pacino, και τον Dustin Hoffman. Τον ίδιο, τον προόριζαν για το ρόλο του Ιούδα. Τα γαλανά του μάτια και η χροιά της φωνής του ωστόσο, ήταν αυτά που του χάρισαν το ρόλο του Θεανθρώπου.

Λίγο πριν αρχίσουν τα γυρίσματα του «Ιησού από τη Ναζαρέτ» ο Powell (31 ετών τότε), αποφάσισε να παντρευτεί την γυναίκα της ζωής του και χορεύτρια Barbara, με την οποία είναι μέχρι σήμερα μαζί. Κοινή τους αγάπη εκτός από τα δυο τους παιδιά, τα ταξίδια με σκάφος ανά τον κόσμο.

Σήμερα, ο 67χρονος Powell δουλεύει στην αγγλική τηλεόραση, δανείζοντας τη φωνή του σε διάφορα ντοκιμαντέρ, διαφημίσεις και αφηγήσεις παιδικών βιβλίων. Ασχολείται με φιλανθρωπικές οργανώσεις και πρωταγωνιστεί σε μικρές θεατρικές παραστάσεις στο Λονδίνο. Μάλιστα, ποτέ του δεν έχει κακολογήσει το ρόλο που τον έκανε Ιησού.

Πηγή: star.gr

Γιατί γιορτάζουμε την Ανάσταση στις 12.00 τα μεσάνυχτα;

Η ακριβής ώρα που έγινε η Ανάσταση του Ιησού, αποτελεί ένα σημείο προβληματισμού και διαφωνίας μεταξύ των μελετητών, αφού κανένας από τους Ευαγγελιστές δε κάνει σαφή αναφορά σε αυτήν. Ο Ματθαίος αναφέρει "Οψέ Σάββατων τη επιφωσκούση εις μί­αν σαββάτων", προσδιορίζοντάς την μέχρι την ανατολή του η­λίου, την πρώτη ημέρα της...
εβδο­μάδος, εννοώντας την Κυριακή. Ο Λουκάς επίσης αναφέρεται στη πρώτη ημέρα της εβδομάδας, τα βαθιά χαράματα: "Τη δε μια των σαββάτων, όρθρου βαθέως ήλθον επί το μνήμα".

O Ιωάννης γράφει όταν πέρασε η ημέρα του Σαββάτου, κατά την πρώτη ημέρα της εβδομάδας, όταν ήταν ακόμα σκοτάδι: "Έρχεται πρωί σκοτίας έτι ούσης εις το μνημείον". Και ο Μάρ­κος , συμφωνεί ως προς την ημέρα και προσδιορίζει το χρόνο μετά τη δύση του ηλί­ου. "Λίαν πρωί της μιας σαββάτων έρχονται επί το μνημείον ανατείλαντος του ηλίου".

Γιατί γιορτάζουμε την Ανάσταση στις 12.00 τα μεσάνυχτα του Σαββάτου.

Είναι φανερό πως όλοι συμφωνούν ως προς την ημέρα, Κυριακή, αλλά δίνουν διαφορετικές εκδοχές ως προς την ώρα της Αναστάσεως. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει γιατί δεν τους ενδιαφέρει ιδιαίτερως η ώρα αλλά θεωρούν καθοριστικής σημασίας την επιβεβαίωση της ημέρας. Κι αυτό γιατί θέλουν να τονίσουν πως έγινε ακριβώς όπως το είχε πει ο Ιησούς.

Ο Χριστός είχε δηλώσει στους μαθητές Του "αποκτανθήναι και τη τρίτη ημέρα εγερθήναι", δηλαδή ότι θα καταδικαστεί σε θάνατο, αλλά την τρίτη ημέρα θα αναστηθεί. Αυτό λοιπόν που επιθυμούν όλοι οι ευαγγελιστες είναι να γίνει σαφές ότι πράγματι, αναστήθηκε ο Ιησούς την τρίτη ημέρα!

Ο Ιησούς Χριστός πεθαίνει το μεσημέρι της Παρασκευής. Μέχρι τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, είναι η πρώτη μέρα, μέχρι τα μεσάνυχτα Σαββάτου είναι η δεύτερη μέρα, οπότε ο Ιησούς πρέπει να ααστήθηκε από τις 00.01 την νύχτα της Κυριακής μέχρι και τις 24.00 της ίδιας ημέρας.

Γι αυτό το λόγο η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει ορίσει ως ώρα της Ανάστασης, ακριβώς τη στιγμή που ξεκινάει η τρίτη ημέρα, με το σκεπτικό πως όποτε κι αν αναστήθηκε ο Χριστός, η σωστή ώρα περιέχεται μέσα στην Κυριακή.
Πηγή: pyles.tv