Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ: ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ

Στο ευρωκοινοβούλιο φέρνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι το θέμα της διακοπής των δρομολογίων της Δ. Μακεδονίας λίγα μόλις χρόνια μετά την επένδυση 96,3 εκ. Ευρώ για την αναβάθμισή τους.
Με αφορμή τη συνεχιζόμενη διακοπή των δρομολογίων του σιδηρόδρομου στη Δ. Μακεδονία που έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των κατοίκων, ο ευρωβουλευτής Μιχάλης Τρεμόπουλος κατέθεσε γραπτή ερώτηση προς την Κομισιόν, ζητώντας εξηγήσεις για την τύχη των συγχρηματοδοτούμενων έργων μετά την αποπεράτωσή τους αλλά και τη στάση της απέναντι στο μαζικό και αδιάκριτο κλείσιμο σιδηροδρομικών γραμμών στη χώρα μας.
Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων ρωτά αν η κατάργηση των δρομολογίων λίγα μόλις χρόνια μετά την ολοκλήρωση έργων αναβάθμισης που συγχρηματοδοτήθηκαν από κοινοτικά κονδύλια είναι συμβατή με τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση. Θέτει, επίσης, ζήτημα συμβατότητας με την Ευρωπαϊκή πολιτική μεταφορών της αιφνιδιαστικής κατάργησης του 50% του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας χωρίς προηγούμενη μελέτη βιωσιμότητας.
«Παρά τις υποσχέσεις της η κυβέρνηση έχει αφήσει 2 μήνες τη Δ. Μακεδονία και ιδίως τη Φλώρινα, το Αμύνταιο και την Κοζάνη χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση εντείνοντας την βαθιά ύφεση και απομόνωση της περιοχής», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Η ερώτηση που καταθέσαμε στην Επιτροπή την θέτει προ των ευθυνών της για τις επιλογές της κυβέρνησης που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται και στις πιέσεις της επιτροπής μέσω του μνημονίου. Η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι μια απάντηση στην οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική κρίση γιατί εξασφαλίζει βιώσιμη κινητικότητα προσιτή σε όλους αλλά και προοπτική σε μια περιοχή που πλήττεται ιδιαίτερα από την κρίση».
(ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης)
Θέμα: Σιδηροδρομική γραμμή Έδεσσα-Κοζάνη-Φλώρινα
Η σιδηροδρομική γραμμή Έδεσσας-Κοζάνης-Φλώρινας ανακατασκευάστηκε με συγχρηματοδότηση από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, μετά πολυετή αναστολή λειτουργίας.
Η λειτουργία της έχει διακοπεί, από 1.7.2010 για το τμήμα Αμύνταιο-Κοζάνη και από 30.1.2011 για το τμήμα Έδεσσα-Φλώρινα, παρά τον υψηλό βαθμό πληρότητας των δρομολογίων στη διαδρομή προς Φλώρινα. Σε περιόδους κακοκαιρίας, η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή αποτελούσε το αποκλειστικό σχεδόν μέσο συγκοινωνίας της ευρύτερης περιοχής.
Πρωτοβουλίες πολιτών (1) κινητοποιούνται για την επαναλειτουργία της, ενώ η διοίκηση των ελληνικών σιδηροδρόμων επικαλείται το περιορισμένο ύψος Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας που προβλέπει ο Νόμος 3892/2010 «για την εξυγίανση του ΟΣΕ». Ο Νόμος ψηφίστηκε στα πλαίσια εφαρμογής του Μνημονίου (2) που έχει υπογράψει η ελληνική κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
- Αν η διακοπή λειτουργίας της συγκεκριμένης γραμμής είναι συμβατή με τις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει η Ελλάδα για τη συγχρηματοδότηση της ανακατασκευής της.
- Αν το κλείσιμο σιδηροδρομικών γραμμών χωρίς προηγούμενη μελέτη οικονομικής βιωσιμότητάς τους, είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου