Στα αντικίνητρα που αντιμετωπίζει σήμερα η ιδιωτική πρωτοβουλία στην Ελλάδα εστίασε την ομιλία του ο επικεφαλής του ΙΟΒΕ, κ. Γιάννης Στουρνάρας, κατά την ομιλία του στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Megaron Plus. Ως κύρια αντικίνητρα, σημείωσε στην ομιλία του το βέτο που διατηρεί (στην ουσία) ο δημόσιος τομέας σε ζητήματα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας καθώς και τους ρυθμιστικούς περιορισμούς που εμποδίζουν, όπως είπε, όχι μόνο τον ανταγωνισμό αλλά και την εκμετάλλευση των δυναμικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας.
Την κρίση που βιώνουμε σήμερα την χαρακτήρισε ως κρίση δημόσιου χρέους, μετά από μια δεκαπενταετή περίοδο ταχείας ανάπτυξης, πολύ ταχύτερης από αυτήν της Ευρωζώνης, κατά τη διάρκεια της οποίας το μέσο βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σχεδόν έφθασε, το 2008, αυτό της Ευρωζώνης (πλησίασε το 90%). Όμως, η τρέχουσα κρίση του δημόσιου χρέους, όπως ανέφερε, αναμένεται να μειώσει το μέσο βιοτικό επίπεδο κατά 10% περίπου σωρευτικά, τα έτη 2009, 2010 και 2011.
Αναφερόμενος στα κύρια εχέγγυα που πρέπει να υπάρχουν για να υλοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις, ο κ. Γ. Στουρνάρας επεσήμανε στην ομιλία του μεταξύ άλλων:
α) Τη θέσπιση γενικών πολεοδομικών και περιβαλλοντικών κανονισμών για τους όρους και τις προϋποθέσεις χωροθέτησης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων με ισχύ στο σύνολο της χώρας, τη συγχώνευση των ειδικών χωροθετικών αδειών σε μια ενιαία περιβαλλοντική άδεια, και τη θέσπιση αποκλειστικών προθεσμιών για τη χορήγηση των αιτουμένων αδειών και εγκρίσεων, μετά την άπρακτη πάροδο των οποίων να θεωρούνται σιωπηρώς εκδοθείσες.
β) Πολύ πιο ευέλικτη χρήση των συμβάσεων παραχώρησης, π.χ. με χρονική επέκταση των υπαρχουσών συμβάσεων, με τη δυνατότητα να μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι υποχρεώσεις του Δημοσίου προς κατασκευαστικές εταιρείες ως τίμημα για την απαίτηση νέων παραχωρήσεων, με την κατάργηση έργων μικρής αποτελεσματικότητας και την ενίσχυση άλλων, κ.λ.π.
γ) Την εισαγωγή συστημάτων ανταγωνισμού σε τομείς που δεν έχουν ακόμα απελευθερωθεί, όπως η παροχή υπηρεσιών από ιδιωτικές επιχειρήσεις με συμβάσεις παραχώρησης και με υπεργολαβίες εκτέλεσης συγκεκριμένου μεταφορικού έργου (ενδεικτικά, στις αστικές συγκοινωνίες και το σιδηρόδρομο).
Στην περίπτωση της ΔΕΗ, πρότεινε μάλιστα να εξεταστεί και η περίπτωση δημιουργίας μιας ή περισσοτέρων θυγατρικών εταιρειών, αρχικά με μοναδικό μέτοχο τη ΔΕΗ, στις οποίες θα περιέλθουν το 40% των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών σταθμών. Οι εταιρείες αυτές θα λειτουργούν ανεξάρτητα από τη ΔΕΗ, ενώ σταδιακά, στο μετοχικό σχήμα τους μπορούν να εισέλθουν και ιδιώτες.
Πηγή: kerdos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου